mandag 17. januar 2011

Motivasjon

Dørstokkmila kan være lang.....det var min også i dag,
men det var utrolig godt når jeg først kom meg i treningstøyet og av gårde.

Det hjelper ikke hvor mye man egentli ønsker å forandre kosthold og el trene mere om man ikke er motivert.
Jeg har et kjempe ønske om å finne tilbake til det sunne kostholdet og treningsgleden  jeg hadde før snuppa på 2 år kom til verden.....det eneste jeg mangler for å nå målet mitt er motivasjon.
Men hva skal til for at jeg blir motivert tro.... progresjon kanskje men i form a hva?
En form for belønning vil kunne motivere meg så derfor laget jeg denne


Denne belønningens kalenderen kan nok minne mange om en slik kalender man lager for små barn når de skal slutte med bleie,for hver gang de har vært på do får de et klistemerke de fester i ruten på den gjeldene dagen.
MEN jeg skal sette et GRØNT kryss for gjenomført trening og evt et RØDT kryss for ingen trening den dagen. Jeg skal ogå markere kalenderen med en GRØNN sirkel om jeg har klart å holde meg til måltidene den dagen evt RØD sirkel om jeg har blitt fristett til småspising el snoing mellom måltidene.

En slik kalender må henge godt syneli om den skal hjelpe.
Henger du den opp et sted bare du kan se den er det ikke like "flaut" om det er rød som domminerer kalendern.
Min henger nå på kjøleskapsdøren,å det er av flere grunner at den henger akkurat der....
Den henger syneli og om man får noe søt/saltsug så topper man kanskje før man går i skapene å snoker når man ser denne.

I slutten av hver uke vil jeg legge ut nytt bilde her av kalendern min,
så da får vi se hvilken farge som domminerer den.
Det SKAL bli GRØNN ;)

2 kommentarer:

  1. Så artig med blogg cecilie! med den her klare du å motiver mæ å te å eta sunner å start med å "mosjoner" litt å ;)
    Stå på snuppa!! *klem* Anniken :)

    SvarSlett
  2. Næ så koseli at du tok turen inn hit frøken :)
    Å så gøy å hør dette kan motivere flere ;)

    Klem

    SvarSlett