torsdag 27. januar 2011

Flere en meg som går å myser og blir fort sliten.....?

Jeg har mange år vært plaget med hodepine,mysing og det at jeg var så sliten og trøtt.
Pga det har jeg vært flere ganger hos optiker for jeg har trodd det har vært pga evt dårlig syn,
men ingen av optikerne har funnet  no galt med synet.
En siste mulighet var å få henvisning til øye lege.
Dro dit i dag å tok ikke mange testene før han kunne fortelle meg
at jeg har det de kaller "en skjult" langsynhet.
Det vil si at når man er ung klarer fortsatt øye å kompansere for synet.
Det gjør at øyet må jobbe veldig med å klare å se bra uten briller.
Så det er ikke rart man da får hodepine,og at man blir sliten og tar seg selv i å myse,når øynene er slitene.
Jeg hadde også skeve hornhinner på begge øynene.
Jeg slipper å bruke brillene hele tiden da....skal bruke det som en avlastingsbrille/lesebrille.

Jakten etter briller ble vanskeligere en det jeg trodde...
Etter mye prøving  på Brilleland endte jeg opp med et par "typete" briller fra Moods of Norway.
Jeg fikk de me hjem for å prøve og synse litt.
Men før jeg bestemmer meg må jeg nok se hva de andre brillebutikkene har av utvalg og ikke minst priser.






Elsker små detaljer ;) to søte traktorer på utsiden av begge "stengerne".



VANSKELIGE Å VELGE....
SPENT PÅ HVILKE BRILLER JEG ENDEROPP MED :)

4 kommentarer:

  1. "Endelig" fikk du briller som du har drømt om siden du var lita;-)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha.....ja ikkesant Maria ;)
    Helt merkelig det der,når vi var små ville vi ha briller t.o.m streng ønsket jeg meg....brukte å bøye til binderser å sette på tennene.

    SvarSlett
  3. Skikkelig tøffe briller til deg!:-D De kledde du godt!
    Jannicke

    SvarSlett